Monday, May 25, 2009

Rincón Students Study the Changing Coastline



On May 18th, students from the Manuel García Pérez Highschool presented the results of their studies on Rincón's changing coastlines. During the last school semester and with help and support from CIEL and SeaGrant, the students studied historical changes in the coastline. In addition to visiting the different beaches, students interviewed local residents. The results were presented to a group that included Mayor Carlos López that assembled at the Cooperativa de Ahorro y Crédito de Rincón who commented that the students' findings paralleled those of the USGS.

Learn more about the project and the presentation at CIEL's blog.


Memorias de la Costa

por: Carlos J. Carrero Morales

El martes 18 de mayo de 2009 en la noche, un grupo de estudiantes de la Escuela Superior Manuel García Pérez de Rincón, se dieron cita en el salón de actividades de la Cooperativa de Ahorro y Crédito de Rincón para informarle a la comunidad de este pueblo las diversas transformaciones de la costa de Rincón en los últimos años.

Como parte de un programa de integración curricular de los cursos de Investigación Científica e Historia de Puerto Rico y con el apoyo del Centro Interdisciplinario de Estudios del Litoral (CIEL) y el Programa Sea Grant, los estudiantes estuvieron durante el pasado semestre realizando una investigación sobre los cambios en la costa de Rincón titulado Historia y Condiciones de las Playas y Costas de Rincón.

Leer mas